Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Wycieczka do Krakowa

Treść

14.06.2023 odbyła się wycieczka edukacyjna klasy szóstej do Krakowa. Naszą podróż po Krakowie rozpoczęliśmy od obejrzenia rzeźby Smoka Wawelskiego – ważnego symbolu miasta. Następnie przeszliśmy na Wzgórze Wawelskie. Zobaczyliśmy najstarszy polski kościół – Katedrę Wawelską – miejsce pochówku władców Polski oraz wielu ważnych osobistości naszego kraju. Zwiedziliśmy Skarbiec Koronny oraz Reprezentacyjne Komnaty Królewskie. Przewodnik opowiadał nam o dziejach Polski oraz królach, którzy zamieszkiwali Zamek w Krakowie. Podziwialiśmy piękne komnaty ze słynnymi arrasami Zygmunta Augusta. Następnie drogą królewską przeszliśmy w stronę Rynku Głównego. Oglądaliśmy słynne kościoły i atrakcje Krakowa: kościół św. Andrzeja, kościół św. Piotra i Pawła, kościół św. Wojciecha, Sukiennice, Bazylikę Mariacką, Wieżę Ratuszową, Bramę Floriańską, Barbakan. Po tej bogatej lekcji historii udaliśmy się do McDonald’s na ciepły posiłek i odpoczynek.
Kolejnym punktem naszej wycieczki był Ogród Doświadczeń – park edukacyjny, w którym mogliśmy wykonywać doświadczenia przyrodnicze, bawić się i uczyć. Znajdują się tam oryginalne, duże urządzenia, których zadaniem jest pobudzać do myślenia i odkrywania wielu praw przyrodniczych. Urządzenia rozmieszczone są w grupach tematycznych obejmujących optykę, hydrostatykę, akustykę i mechanikę. Przyswajanie wiedzy z dziedziny fizyki w takim miejscu było dla nas wielką przyjemnością.