Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Podróże z klasą

Treść

Pierwszego dnia wycieczki po długiej trwającej ok. 7 godzin podróży z Ochotnicy do Warszawy zaczęliśmy swoją przygodę od podziwiania panoramy stolicy z XXX piętra Pałacu Kultury i Nauki. Następnie przejechaliśmy autokarem na ul. Wiejską, gdzie zwiedzaliśmy Sejm RP. Udało nam się zobaczyć również obrady Sejmu.
Drugiego dnia zabraliśmy naszych uczniów na musical „Fair Play” w teatrze WAM. Oglądnęliśmy wzruszający spektakl teatralny o wartości przyjaźni, miłości, tolerancji, samoakceptacji i poczuciu własnej wartości. Spektakl, który motywuje do pielęgnowania zasad fair play nie tylko w sporcie, ale także w każdym aspekcie życia codziennego. Tego samego dnia zwiedzaliśmy Park Łazienkowski. Spacerując z przewodnikiem alejkami parku podziwialiśmy wiele pomników słynnych polskich postaci np. Pomnik Fryderyka Chopina, Józefa Poniatowskiego, Henryka Sienkiewicza, Stanisława Wyspiańskiego, Jana III Sobieskiego. Podziwialiśmy Pałac na Wyspie, Belweder, Amfiteatr, Pałac Myślewicki. Słuchaliśmy opowieści przewodnika o historii Polski i wiele ciekawostek o przyrodzie Parku Łazienkowskiego. Zobaczyliśmy z bliska piękne pawie, łabędzie, kaczki, wiewiórki. To była wspaniała lekcja przyrody i historii. Póżnym popołudniem zwiedziliśmy również Muzeum Fryderyka Chopina poszerzając wiedzę uczniów o tym genialnym polskim pianiście i jego utworach.
Trzeci dzień wycieczki rozpoczęliśmy od zwiedzania Placu Piłsudskiego, gdzie zobaczyliśmy Grób Nieznanego Żołnierza ze zmianą warty. Spacerując Krakowskim Przedmieściem słuchaliśmy opowiadań przewodnika o dawnych i obecnych czasach Polski. Mogliśmy zobaczyć Pałac Prezydencki, który od 1994 roku jest oficjalną siedzibą Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej, Uniwersytet Warszawski, Kościół św. Anny, a także podziwiać pomnik księcia Jana Poniatowskiego. Zwiedziliśmy Zamek Królewski - dawną siedzibę polskich monarchów, obecnie muzeum, gdzie nasi uczniowie poznawali historię Polski, zobaczyli zjawiskowe apartamenty z Salą Tronową, niezwykłe dzieła sztuki Matejki i Rembrandta oraz miejsce, gdzie została uchwalona konstytucja 3 maja. Zwiedziliśmy również Rynek Starego Miasta z warszawską Syrenką, Barbakan z murami miejskimi i Pomnikiem Małego Powstańca. Następnie przejechaliśmy autokarem do Muzeum Powstania Warszawskiego, aby poszerzyć wiedzę uczniów o historii II wojny światowej.
Ostatni dzień wycieczki rozoczęliśmy od zwiedzania z przewodnikiem Stadionu Narodowego. Wybraliśmy trasę "Piłkarskie emocje", w trakcie której zobaczyliśmy np: szatnię reprezentacji Polski, trybuny, murawę, pomieszczenia odnowy biologicznej, Press Room. Następnie udaliśmy się do Muzeum Narodowego, gdzie odbyły się lekcje „Muzealne przeboje”. Powrót do Ochotnicy godz. 21.30.
To były bardzo intensywnie spędzone 4 dni: wiele ciekawych przeżyć, miło spędzony razem czas, ale również możliwość poszerzenia wiedzy z różnych dziedzin życia społecznego, gospodarczego i kulturalnego naszego kraju. Wyciecza umożliwiła uczniom zapoznanie się z polską tradycją, kulturą i osiągnięciami polskiej nauki. Było to uczenie przez odkrywanie, przeżywanie i działanie. Opiekunkami na wycieczce były panie: Irena Czajka, Renata Rusnarczyk, Kunegunda Cebula oraz Zofia Król.